S7 Obwodnica Płońska

Rozbudowa drogi krajowej Nr 7 do parametrów drogi ekspresowejna odcinku obwodnicy Płońska od km 275+700 do km 280+400 wraz z przebudową lokalnej sieci komunikacyjnej

Przebieg drogi został zaznaczony na prezentowanej wyżej mapie w Google Maps. Oś drogi oraz lokalizacja punktów charakterystycznych została naniesiona w oparciu o mapę orientacyjną inwestycji o małej dokładności. W związku z tym powyższy rysunek prosimy traktować jedynie jako dane orientacyjne.

I. Podstawowe informacje o inwestycji

> Kategoria inwestycji: zrealizowana

  • Zamawiający / Inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie
  • Projektant: Biuro Projektowo - Badawcze Dróg i Mostów TRANSPROJEKT WARSZAWA Sp. z o.o.
  • Wykonawca robót budowlanych: TEERAG-ASDAG Polska Sp. z o.o.
  • Nadzór Inwestorski: Arcadis Profil Sp. z o.o.

Lata realizacji robót budowlanych: 2007r. - 2009r.

  • Rozpoczęcie robót 28.09.2007r.
  • Data zakończenia robót budowlanych: 31.05.2009r.
  • Oddanie do użytkowania drogi ekspresowej S7 na odcinku Obwodnicy Płońska 03.06.2009r.

Lokalizacja w jednostkach administracyjnych: powiat płoński (gmina Płońsk i miasto Płońsk)

Mapa orientacyjna inwestycji (ok. 2,1 MB)

Długość: 4,7 km

II. Opis InwestycjiPrzebiegObwodnica Płońska omija miasto po jego wschodniej stronie. Obwodnica na całej swojej długości przebiega na terenie miasta i gminy Płońsk, powiat płoński, województwo mazowieckie.

Parametry techniczne drogi ekspresowej

  • klasa funkcjonalno-techniczna S (ekspresowa)
  • prędkość projektowa Vp = 80 km/h
  • ilość pasów ruchu 2 x 2
  • szerokość pasa dzielącego 5 m (w tym opaski wewnętrzne)
  • szerokość opasek wewnętrznych 0,5 m
  • szerokość pasów ruchu 3,50 m
  • szerokość pasów awaryjnego postoju 2,5 m
  • szerokość poboczy nieutwardzonych 1,25 m

Węzły drogowe

  • Węzeł „Poświętne"
  • Węzeł „Płońsk"

Obiekty inżynierskie

  • 5 obiektów w ciągu drogi krajowej nr7, w tym most nad rzeka Płonką
  • wiadukt nad drogą krajową nr 7 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 619
  • most w ciągu łącznika drogi wojewódzkiej nr 619 i węzła „Poświetne"
  • 4 kładki dla pieszych

III. Urządzenia ograniczające uciążliwość rozbudowanej drogi na środowisko

W celu ograniczenia uciążliwości ruchu drogowego dla przyległego środowiska zbudowano:

  • ekrany akustyczne o łącznej długości 5794 m
  • szczelny system odwodnienia na odcinkach rowów przydrożnych o łącznej długości 9,6 km (na pozostałych odcinkach występują szczelne warstwy geologiczne, które w sposób naturalny izolują zbiorniki wód podziemnych od powierzchni terenu)
  • 11 urządzeń oczyszczających dla ochrony wód powierzchniowych
  • odwodnienie powierzchniowe i wgłębne drogi krajowej nr 7 z zastosowaniem systemu kanalizacji deszczowej i drenażu podłużnego

 

Wprowadzono też pasy zieleni izolacyjnej i dogęszczającej